30 mars 2012

Påskpyntar hemmet

Det börjar närma sig påskveckan... Ljuset har kommit, knoppar sväller i trädgården och jag längtar efter solens värmande strålar...

Kanske kommer dom lagom till påsk?

Tills dess pyntar jag hemmet med blommor och blad :-)


En påskgrupp till matbordet :-)

 Denna grupp skall ges bort imorgon! Hoppas mottagaren blir glad :-)

Måste ta fram lite snyggt vaxat papper och svepa runt dessa trista platskrukor...

Min kära påsk-kärring tas fram varje år...

och får en fin placering i köksförnstret :-) 
Målad av mig som 6 åring :-)

Plättar i luften omsvepta av tårtpapper blir vackert i silverskål. 
Här tillsammans med ett fågelbo på mormors gamla påskduk.

Så söt :-)

Lyktan på trappan får besök över påsk av vår fina tupp...som inte tål vatten. 
Därför bor han i lykan :-)



Även dörren piffas upp med lite färg :-)


Så där ja!

Nu kan påsken komma- jag är redo :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar