6 januari 2011

Årets Färg 2011

Nu tror ni jag har blivit skvatt G A L E N... Pratar färg här bland alla ljusa, vackra ,VITA bloggar... Det finns väl bara en färg som gäller och det är VITT mol allena...eller??? hi hi hi...

Jovisst är VITT VACKERT, men som ni vet så klappar mitt hjärta även för pastellrosa. Mjukt rosa, Varmt rosa. Ombonande rosa. Helt enkelt ROSA... Så gissa om hjärtat tog ett glädjeskutt när jag nåddes av denna nyhet...

Varje år utser amerikanska PANTONE  en färg till "Årets Färg". År 2010 var det Turkost som var den stora modefärgen och det syntes både i heminredning och på kläder & accessoarer.

I år har PANTONE utsett en helt underbar färg
till "Årets färg": Honeysuckle
Färgnummer: 18-2120

På svenska heter den Kaprifol och är även en helt ljuvlig, doftande, klättrande blomma.

Vi kommer med största sannolikhet få se denna ljuvliga färg inom mode och heminredning!




4 kommentarer:

  1. Vilken fin rosa!! Jag gillar rosa men är inte helt säld på den där ljust bebisrosa. Den här nyanser gillar jag mycket mer! :-)

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Åh, Den färgen kommer jag att gilla...
    Ha en trevlig trettondagejul!

    Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Den färgen passar mej perfekt.
    Jag har ju det mesta vitt, men älskar att bryta av med vårliga pasteller.
    Min kinesiska paviljong ska ha vitt i botten och lite kraftigare rosa som accent har jag tänkt.
    Det blir kanooooon!
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  4. Hejsam
    Jag älskar också värkligen rosa. Finns inget ord för den fantastiska färg,

    Idag så länkade jag till din blogg. Då jag skrev inlägg om hallen. Där dom fina ljuslycktorna blev placerad.
    Hoppas det är okej. Ananrs säg till så tar jag bort ditt namn och länk,
    Kramar Hanna

    SvaraRadera