11 januari 2011

Tisdagstema DJUR i inredningen

Tisdagstemat från fabriken v.2 "DJUR I INREDNINGEN"
Det har var riktigt enkelt. Vi har NOLL. Noll djur i inredningen hemma hos oss :-)... Okej då, räknas dammråttor? Eller Julbocken? Annars har vi noll.


Här hemma finns inga djurhudar på golvet, inga skinnmöbler, inga pälskuddar, inga uppstoppade safaridjur, inga prydnads ugglor i porslin, inga älghorn-trofeér på väggarna, inga djur alls...


Jag har gått varv på varv runt om i huset och tittat både en och två gånger överallt. Försöker verkligen hitta nåt.

Så till sist. Längst upp. Längst in. I sovrummet kom jag på det! FJÄRILAR!!! Det är ju fjärilar på vår tapet i sovrummet!!!

BINGO!!!
 

Mina tofsar har jag samlat på under 20 års tid (långt innan "Hollywoodfruarna" var uppfunna). Tycker så mycket om dem.

Har både stora och små nyckeltofsar. Finns ca 30 st toftas här hemma :-) Jättesnyggt på de vintriga tjocka sammetsgardinerna i guld, som vi har i sovrummet och i vardagsrummet & matsalen! Samt på ytterdörrarnas svarta vinter-draperier!


Ska nu titta runt bland er Fabriks-kollegor och se vad ni har hittat på!

Ps. Eller räknar ni med husdjuren? Då har vi även våra två vackra akvarium och en deltids-taxpojke ... :-)


4 kommentarer:

  1. Jag kunde inte heller hitta några när jag först letade men sen hittade jag en, sen två, sen tre, sen var det djur överallt! =)

    SvaraRadera
  2. I just ordered that same wallpaper a month ago from the UK for my daughter's bedroom! Hers is brown with lime. Awesome!

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Vilken fin tapet du har i sovrummet. Jag gillar oxå tofsar fast mest små nyckeltofsar.
    Här hemma finns det ganska mycke djur, jag har nämligen pippi på FÅR av alla de slag.
    Ha en skön kväll, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. God kväll!

    Vilka fina bilder du visar!
    Ha en fin vecka!

    Kram

    SvaraRadera