31 januari 2011

Sköna Hem

Årets första månads sista dag...och idag njuter jag av ett välfyllt magasin av Sköna Hem. Ser ni så bra tidningens förstasida matchar min blogg??!!! Som om det vore beställt av mig... ;-)



Njuter just nu av nya numret av Sköna Hem, den härliga tidningen som varit så rara och listat min blogg bland sina rekommenderade favoritbloggar :-) TACK, TACK:-)

Det här bjuder tidningen på i detta nummer:



Nummer 2 2011 

MÅNADENS HEM

Drömvåning med säker stilmix. Eklekticism de luxe med antika möbler, ­modern konst och Josef Franks mönster.
• Romantiska jugendvillan. Ursprungsinredning och ny design strålar samman utanför Borås.
• ”Konsten får mig att tänka nytt.” Hemma hos grundaren av smyckesföretaget Dyrberg-Kern.
• Kims värld. Passionerade sakletaren Kim Månsson i Malmö älskar antikviteter och uppstoppade djur.
• Dagmars drömbygge. Möbelsnickaren Dagmar Åman fick både rita, bygga och inreda ett helt gathus.
Samlarna på Möllevången. Här klättrar hockey­gubbar, kinderäggsfigurer och vinylskivor utefter väggarna.
• Plats för porslin. Konst, antika möbler och ­samtida ­porslinsfiguriner möts i Hamburg.

INREDNING & REPORTAGE
• Trend: De hetaste färgerna för hemmet. Sköna hem guidar till årets hetaste paletter.
• Skulpturalt möte. Vitt i vitt med ny ­design och klassisk form.
• Sköna hems inredare väljer: Årets bästa köp. Tidlöst, hållbart, flexibelt. Vi har samlat de mest prisvärda köpen!
• Åke och hans stolar. Sköna hem har träffat Åke Axelsson, en av Sveriges främsta möbelformgivare.
• 25 lysande stämningsskapare. Stiliga ­ljusstakar för alla bord och tillfällen.
• Älsklingsställen. Kulturhusets chef Eric Sjöström: ”Vi köpte matbord först och sedan lägenhet.”

Som ni ser finns det många gobitar i tidningen! Missa det inte :-)
Vi ses på Fabrikens tisdagstema imorgon!


1 kommentar:

  1. Hej vännen!
    Åh, Vad många godbitar det fanns i den tidningen.....

    Själv fick jag Allt i hemmet i lådan idag, som jag ska bläddra i nu.
    Hoppas att du får en fortsatt trevlig måndag!

    Kraaaaam Therese

    SvaraRadera