25 januari 2011

Tisdagstemat BADRUM - EN MARDRÖM

Tisdagstema från fabriken: Badrum.

Jag ryser för här hemma betyder det mardröm!

Oh hu je da mig....hur skall jag göra??? Skall jag visa bilder från mitt DRÖM-badrum eller chocka er med bilder från våra tre orenoverade 70-tals badrum?

Först ÖNSKE-BADRUM:
Så här får gääärna ett av mina badrum se ut efter renoveringen. Dessa vackra bilder kommer från Sköna Hem.

 Tassar på karet, Kristallkrona, Rum med utsikt...




  Underbart skåp som troligtvis sväljer allt och lite till :-)
 Jag tror jag flyttar in direkt :-)

 Nåja, ni är ju rara bloggerskor så jag vågar nog ändå visa er våra gröna chock-rum :-) I allafall ett av dem :-)

Håll i er: VÅRT MARDRÖMS-BADRUM:
Hallen utanför badrummet är renoverd. Vita väggar. ljust golv, guldspegel :-)
Badrummet är original från 1978..."Tyvärr" är det i jättebra skick...och "behöver" inte renoveras. MEN KOLLA TAPETEN!!! Grääääslig....

Fast det är skönt att det inte "brinner i knutarna". Det är ju ett ganska omfattande projekt, att renovera TRE badrum :-)

Inte ens gobitar fårn Maison Belle kan "rädda situationen" med tapeten...

Jag har samlat ihop mina sköna badkulor, badkrämer, oljor salt och annat glittrigt mys på badkaret. Njuter av dem varje gång jag är i badrummet. Iallafall något fint att se på :-)


Superfina tapeten syns ju knappast här bakom det fiiiina grööööna badkaret....jo tjena...

Jo även handfat och toalett är GRÖÖÖÖN.


Har ni svimmat? Har ni sett nåt värre?

Välkommen till min badrums-mardröm!

Ps. missa inte tävlingsvinnarna i inlägget här nedanför!



12 kommentarer:

  1. Badrummet från Sköna hem är ett att mina favoritbadrum med! Heeelt underbart!
    Vet du vad, jag tycker faktiskt att din tapet i badrummet är helt ok (lile lantlig charm), det är mest de grön pjäserna som inte är så jätte vackra. Tänk dig själv om handfat, toalett och badkar hade varit vitt istället? Kanske kan kolla på 2:hands grejer så blir det inte lika dyrt som att renovera ett helt badrum, en tanke bara.

    Ha en fin dag,
    kram Catta

    SvaraRadera
  2. God morgon Helena!

    Ljuvligt, detaljrikt, öppet & helt fantastiskt badrum, ja de från sköna hem då.

    Ditt badrum har du fått så bra som det är möjligt. Jag tror många skulle lägga blicken på dina fina badsaker och glömma det gröna....fast grönt är skönt.

    Du skulle ha sett vårat badrum innan vi rustade. En enfärjad militärgrön våtrumstapet med oranga knoppar, hängare och toarullshållare. Ja tom badrumsskåpet va orange och dessutom va allt i plast fastskruvat med tjocka skruvar.

    Gämfört med det är ditt badrum vacker så jag har inte svimmat ännu :).

    Ha en skön tisdag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. HAHAHA! Får står din vånda!
    Håller själv på att göra om mitt lilla badrum...
    Det är tidskrävande.
    Men du, en kompis till mig rev ut snarlik badrumsinredning & sålde dem för dyra pengar på blocket. Det är tydligen inne med färgade toastolar/handfat & badkar numera...

    Lycka till med drömmarna! Det ända som brukar sätta käppar i hjulen är pengar & "Tummen mitt i hand" hihihi
    Kram Ida H

    SvaraRadera
  4. God morgon!

    Visst är det fint badrum som du visar... menar drömbadrummet men vem vet om din badrum blir modernt igen?
    Du kanske ska spara det!

    Ha en fin tisdag!

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  5. Hahaha, ursäkta, men vilken jäkla färg på badkar m.m! Det där är det värsta, när badrummet ändå är i gott skick, så man tar ju inte och sliter ut det hur som helst...

    Lycka till i utlottningen!

    Kram M

    SvaraRadera
  6. Jag tycker du är modig som vågar visa ditt badrum. Man får göra det bästa av det man har och allt i ett hus kan ju inte vara hyper modernt hela tiden för då skulle man få byta ofta :) Jag tycker verkligen du har ett jättemysigt badrum utifrån sina förutsättningar! Fortsatt Trevlig Tisdag önskar Anna

    SvaraRadera
  7. Ändå mitt i allt det gröna, lycka över att kunna ta sig ett bad med väldoftande olja och varva ner från en stressad vardag, det måste ändå vara det viktigaste.
    Njut av det, det andra ordnar sig med tiden ;)
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  8. Ja, adrummet från Sköna Hem är verligen som en dröm!!

    Och ja, jag har faktiskt sett värre än ert badrum! ;-)

    Hoppas du får en mysig tisdagskväll!

    SvaraRadera
  9. Å,åå, jag lider med dig :(. Vårt badrum har haft en liknande touch för mindre än ett år sedan, så jag vet hur jobbit det är att behöva dras med det. Håller dock tummarna för att du snart får ett badrum som är lika vackert som på bilderna från sköna hem:)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Jag tyckte tapeten var cool! Kram Petronella

    SvaraRadera
  11. Haha, kult ju, barndomsminnen!
    Mamma har just den tapeten, men i rött. Och röd matta till det då. Fast nån tänkte till, vitt porslin är det. Kanske inte fanns rött att få tag på? :)

    Instämmer i en del andra kommentarer, kanske kan ni hitta vitt schysst porslin billigt, byta och sälja det gröna på blocket för dyrare pengar!

    SvaraRadera
  12. helt allvarligt tycker jag att ditt badrum var snyggast av alla! SÄRSKILT tapeten! grymt originellt och trevligt, istället för all massproducerad nymodern skit! hade valt ditt badrum framför samtliga de andra!

    SvaraRadera