10 januari 2011

Det som göms...

...Det som göms...det glöms....

Eller hur?

När jag julpyntade överallt i november och hade orkidéer som då stod i vila, åkte de raskt bort från rampljuset till förmån för amaryllisar och hyacinter :-).


 Dom "halvdöa" och "risiga" orkidéerna hamnade på brickbordet framför köksbalkong-dörren... (phu ...långt ord...) Stått där och sett....opiffiga...ut hela julen, över nyår och trettonhelgen.

Tänkte jag flytta dom till biblioteket idag, för vidare vila... 

Men se vilken överraskning som mötte mig då!


De raringarna har santt knopp och slagit ut i full blom!!!

Så nu åker de minnsan fram på matsalsbordet, de rara sötnosarna som blommar med stora vita blommor kantade med rosa :-) Ljuvligt söta!


OJ vilken fart det blev på vårkänslorna nu!!!!!

Och minnsan är det inte lite takdropp idag???


6 kommentarer:

  1. Hej!

    Tack för din fina kommentar. Den gjorde mig glad.
    Känner att den senaste tiden har det bara varit ledsamheter för oss. De senaste månaderna har kantats av sorg. Min farbror avled i slutet av november och nu fick vi ta bort vår älskling.
    Nu tar vi nya tag och hoppas på bättre dagar.
    Som du sa; alla drabbas av sorg någon gång.

    Saknaden försvinner nog aldrig. Tror du den gör det?

    Hoppas du får en fin dag! Stor kram från mig

    SvaraRadera
  2. Halloj Helena,
    Ja, jag tänkte mig att jag skulle skriva ihop lite frågor. Men jag ville fråga först.
    Jag skickar över frågorna så får du ta tag i det när du har tid, ingen brådska men desto tidigare desto bättre =) Men som sagt ingen som helst brådska. Skickar frågorna så fort jag har skrivit ihop dem.

    Mvh Karro

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder du tagit. Jag älskar verkligen orkidéer, de klarar sig alltid och överraska en ofta med vackra blommor när man minst anar det :)

    Önskar dig en trevlig vecka!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. vilken fin orkidé du har, gillar färgen på blommorna. Visst är det så härligt när dom överaskar en med en juvlig blommning.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Ja det är nog orkideèrnas tid nu. Mina har nämligen också börjat få knoppar här:)

    Kul när dom kommer igen!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig överraskning, jag har också ett par äldre orkideér som jag hade gett upp hoppet om men som nu har fått knoppar :-)

    SvaraRadera