28 januari 2011

Längtar efter pärlor

Flera dagar i rad har jag nu sett på era fina bloggar hur vackra VITA pärlhyacinter får flytta hem till er. Jag har sökt och jag har letat men utan resultat. Här finns visst bara blåa pärlor.....


Så jag fick en idé som faktiskt blev rätt okej....i brist på vita pärlor...


Vit dubbelblommande våreld! Duger en stund...Eller vad säger ni?
Lite "ljust och fräscht" i krukan ialla fall :-) hi hi hi...


...trots de tröstlöst mööörka bilderna...
Vita ljus och "diamanter" på brickan intill blommorna, doftar gott och skänker "mys" till hemmet :-)


3 kommentarer:

  1. Hejsan Helena!

    Vill börja med och tacka för ditt tips om golv. Vi åkte dit och kollade och hittade ett som vi gillade båda två så ikväll blir det läggning :).

    Jag har oxå haft lite svårt att få tag i vita pärlor iår men igår ringde tjejen som har våran lilla blomsterbutik här i byn och sa att hon fått hem...såå snällt av henne. Åkte dit deräkt och köpte några plus fina tullisar.
    Ditt arrangemang med blomman och ljusen brevid blev väldigt fint.

    Ha en bra dag, kram Ing.Britt

    SvaraRadera
  2. Har inte sätt vit sådan där våreld förrut.
    Snyggt.
    Har också svårt att hitta vita pärlhyacinter.
    Trevlig helg:)

    SvaraRadera
  3. Jajjamänsan, det blev ju jättefint med...
    jag gillar även de rosa faktiskt.
    ja, du fick ju vårfint du med , underbara bilder..
    kram ullamaria

    SvaraRadera