8 januari 2011

Vårkänslor i själen...




 Julen skall snart dansas ut.... Jovisst, jag är sugen på att "kasta ut" allt juligt snart, men avvaktar tills  Tjugondag-Knut då vi ska ha vår årliga julgransplundring :-)

Idag finns ingen vår hos oss, vi har snöstorm. Träden viker sig över landskapet och snön VRÄKER NER...igen. Kommit ca 20 cm nysnö sedan midnatt....

Jag älskar rosa, i olika nyanser. På altanen har jag stark ceriserosa som accentfärg till vitt och svart, men inne i vardagsrummet är det mer pastellrosa toner...Fast jag gillar de flesta rosa toner bara det inte är åt aprikos eller laxrosa...urk...hi hi hi...

Jag blev så glad över årets färgval: Honeysuckle. Bara ordet är ju superfint...

Och visst längtar jag efter våren, drömmer mig bort och placerar en ny kudde i soffan på altanen. Den är rosa, Honeysuckle-rosa... :-) *ler* ...

och vaknar upp till snöstormen igen... *suuuck*...


Lite vårliga känslor fick jag iallafall hos Lisbeth Dahl. Kolla deras vårkatalog och njuuut :-)


Missa inte min pågående jubileums-tävling :-)
Vinn ett hudvårdspaket värt 200 kr!


3 kommentarer:

  1. Visst är det fint med rosa som även är min favoritfärg näst efter vitt.
    Här tror jag vi fick flera dess snö i torsdags men igår hde vi både sol och takdropp, kändes nästan vårligt. Idag är det grått igen men ingen snö ännu iaf.
    Ha en skön dag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Här är det åxå snöstorm och till och med plogbilen har svårt att ta sig fram.
    Men för varje dag så närmar vi oss takdropp.
    Kram ullamaria

    SvaraRadera
  3. Jag passar på att säga hej när jag ändå är här och vill samtidigt tipsa om min blogg som du hittar på http://wordsbyme.se.
    Där kan du se mina tavlor, foton, modekollage m.m. Dessutom kan du just nu delta i min senaste tävling.
    Lycka till och ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera