3 december 2010

Piffade Hyacinter

 Jag har pysslat lite med julblommor nu på kvällen. Mina rosa hyacinter har fått sällskap av bl a kanelstänger och blivit planterade  i vaser och ljuslyktor av fattigmanssilver. Vitt och silver är så himla "vintrigt" och läckert. Det blir så krispigt och gnistrande.


Kombinationen med vita eller rosa blommor är min favorit...

Tänk så man kan ändra sig. För många år sedan hade jag bara rött och guld till jul. Röda dukar, röda gardiner, röda blommor och rött i julgranen :-) hi,  hi


Sedan flera år tillbaka blåser andra vindar här hemma. Nytänk! Julen måste inte vara Röd! Förra året bestämde maken att vi skulle ha guld och blått (!!) i granen. Ok ...

I år vill jag ha granpynt i: Vitt... och nån färg till.
Får se vad det blir när tävlingen är klar :-)

För du har väl inte missat min jultävling,
där du kan hjälpa mig välja färg på julpyntet i granen?

Rösta redan idag :-)


1 kommentar:

  1. Vad roligt att du ville vara med på min utlottning av min goa varma halsduk! Ha det gott! Kram Nina

    SvaraRadera