12 april 2011

Tisdagstema Påskpyssel

Inspirationsfabriken kommer svämma över idag av alla SUPERDUKTIGA bloggares påskpyssel!!!

Mitt eget bidrag blir ett kärt minne från barndommen :-)
Gumman tas fram och hängs upp varje påsk!


Denna underbara påskgumma ritade mamma till oss, 
en till mig och en till min lillasyster,
när vi var ca 5 & 7 år gamla. 

Pappa sågade ut dem på sitt jobb till oss.

Vi målade gummorna tillsammans med vår rara mormor. 
Min gumma har röd kvast och lillasysters gul kvast. 
Annars målade vi den ganska lika :-)


Påskgummorna är ett kärt minne för mig. 
Extra mycket, kanske för att dem jag håller kärast i familjen har gjort dessa tillsammans :-)

Jag hänger min Påskgumma i köksfönstret varje påsk och
minns tillbaka på en vansinnigt lycklig barndom!

Påskpyssel i resten av hemmet?
Yepp, det blir lite av varje,
som jag kommer att visa här på bloggen närmsta dagarna :-)

1 kommentar:

  1. Vad roligt att den har sparats genom åren. Fårstår att den har en egen plats i ditt hjärta.
    Ha de så bra, kram Ing-Britt

    SvaraRadera