3 mars 2011

Efterlysning Sofierokrukan

MEN HALLLÅÅÅÅÅÅÅ

Det är MARS nu... VÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅREN????

Nä hä, inte nu heller... Inatt hade vi -18 grader igen. GALET!!!

Nu kan jag iallafall inte hålla mig, nu märker jag att "det suger i trädgårdstarmen" för nu läser jag trädgårdsböcker som bara den och skissen över tomten har kommit fram för att klura på årets projekt...
 Stackars maken, han vet inte vad som väntar ännu ;-) Gräva gräva....
 
Förra året i maj mötte jag våren tillsammans med maken när vi åkte en vecka till Kullabygden, Mölle och Sofiero. Jag mötte min orkidéklass på Sofiero. Jag nästan DOG jag när vi såg alla trädgårdar men ENORMA stora blommande Magnoliaträd överallt. Magnolia - mitt drömträd. Vill ha!!!
 Maken fotade mig under ett av de "små" träden...O M G så stor Magnolia :-)

När vi besökte härliga Sofiero i Helsingborg, ljuvlig park som utsågs till Europas vackraste park 2010, så hittade jag en kruka jag bara älskade. 
Sofierokrukan .Tyvärr var krukorna slut när vi var på Sofiero (utom minsta storleken som var pytte) så vi bestämde oss att göra en utflykt till just Kullabygdens Keramik i Nyhamnsläge, mot Möllehållet.
Härligt ställe,här fastnade vi i caféet, lunchade gott och njöt av alla fina krukor. Men gissa om jag blev besviken IGEN då krukan vi ville köpa var slut här oxo...
EFTERLYSNING
Nu sätter jag förhoppningen till er bloggvänner: Finns det NÅGON från Helsingborgstrakten som kan ta med en VIT STOR SOFIEROKRUKA med Sofieroemblemet på, till Stockholm??????

Håller tummar och tår att det går, för jag ha drömt om krukan i snart ett år!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar