6 oktober 2010

God Jul

Nu är jag väl galen som önskar er en God jul redan i början av oktober???

Men icke! Årets Julglögg har presenterats och finns nu att beställa på systembolaget.
Årets flaska är jättesnygg = GULD och innehållet verkar rätt gott ;-)

Saffran, konjak och en gnutta pomerans sätter smaken på årets glögg från Blossa.
Tidigare smaker har varit bland annat vinteräpple, havtorn och clementin.

Vilken har varit din favorit?
 Min favvo, hittills, är 03:an, den första alltså...!

- Varje år jobbas med smaker som är nordiska
eller starkt förknippade med jul hälsar Blossa.

Servera helst saffransglöggen rumstempererad,
men den smakar bra både varm och kall,
och till söta såväl som salta tilltugg.

Redan den 10 september kunde man förhandsboka
sitt exemplar av årgångsglöggen på blossa.se.

Flaskan kostar 89 kronor. Finns det någon kvar till mig???


2 kommentarer:

  1. Kanske vi ä lite tokiga båda två och fler med oss. Jag förbeställde ett par flaskor redan den 11 september tror jag. Har sedan dess gott o väntat på att få provsmaka. Kram

    SvaraRadera
  2. Alltså jag är faktiskt super sugen på att prova... hmm haha! Kanske vi ska ta en liten försmak i helgen;)

    SvaraRadera