27 november 2010

Julgranen är köpt!

Yepp! Julgranen är inhandlad!

Inhandlad Kungsgran

Vi köper alltid julgranen dagarna före första advent så vi kan pynta klart tills advent och njuuuuuuta av den länge, länge, länge...

Gran av ölflaskor till vänster. Gran av ballonger till höger.

Förr om åren valde jag en vanlig röd svensk gran. Länge undrade jag varför mina orkideer vissnade under julen och "tynade bort". Nu vet jag. Dom tål inte rödgran.

Äkta fejkgranar i glada färger :-)
Kitchigt med lysande cerise gran?

Så vi väljer Kungsgran numera. Det är inga problem ihop med känsliga blommor- Orkideerna kan stå precis bredvid granen och blommar lika ljuvligt ändå :-)

Stylad gran av Tine K - lite för klen för min smak...

Vit fejkgran med svarta kulor - annorlunda :-)

Dessutom är Kungsgranen tjockare, tätare och störrrre! Passar oss perfekt! Då finns det ju mer plats för pyntet :-)

Söt liten fönstergran. Bra för compact living :-)

Först klär maken granen med 3 ljusslingor. Det lyser SÅ vackert :-)

Sedan är det bara det svåraste kvar: Bestämma det slutgiltiga färgtemat för årets gran. Det tunga ansvaret vilar i år på mina axlar.... Tänka , tänka, tänka...

Så här fin och juligt mysig får den gärna vara :-)

Imorgon startar min jultävling!
Missa inte det :-)

3 kommentarer:

  1. Go´lörda!
    Disneygran vill jag ha stor och tät!
    Inte ofta jag hittar det... fast så brukar granen komma sent och åka ut tidigt hos oss.
    Vill ha ut den på nyårsdagen helst...
    Vår gran går i guld och lite rött.

    Nu kanske jag ska sätta fart och få adventsfint!
    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. You do have a lovely blog! I invite you to visit mine too.

    love Jose from Holland

    SvaraRadera
  3. Tine K granen är fin. Men som julgran ser den lite sorglig ut hihi

    SvaraRadera