23 november 2010

TisdagsTema: Adventspynt

Idag kan det bli en härligt julig kavalkad över julens första Adventspynt när Inspirationsfabriken uppmanar oss att visa vad vi pyntat med här hemma :-)

Mitt bidrag är lite annorlunda: mina kära julhanddukar!


Dessa handdukar är gamla, hela och fina. Dom har broderats av flitiga flickor i familjen. Jag har ärvt dessa handdukar med vackra monogram på. Jag känner sann jul-lycka att, varje jul, få ta fram dessa handdukar som binder samman vårt nutida liv med flydda tiders :-)

Förra julen fick jag dessutom två nya julhanddukar av maken. Prickiga från favvomärket GreenGate. Tillsammans med mina ärvda handduks-klenoder är dessa rödprickiga handdukar starten på julen för mig :-)

Nu är julhanddukarna redo! Vad blir nästa pynt? Det visar jag redan imorgon :-)

Hur startar julen hos dig?




5 kommentarer:

  1. Vilka vackra handdukar!
    Hittade själv ett gäng i en kartong här hemma som jag hade glömt bort...
    HA en fin dag!
    Ida H

    SvaraRadera
  2. Ja, så vackra handdukar...
    och vilken kvalite det är på dessa gamla härliga klenoder.
    Underbara helt enkelt,
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  3. Så fint!!!!!

    Stor kram
    M I N D I
    ... som kikar in till alla i julswappen :)

    SvaraRadera
  4. Det går ju att hitta så många fina, gamla handdukar på auktion, men det måste vara speciellt att ha fått ärva sina. :) Tänk så mycket jobb man la ner förr, även på vardagens ting!
    /helena

    SvaraRadera