24 november 2010

Julpyntat auktionsfynd

Nu har jag (börjat) julpyntat lilla bordet framför balkongdörren i köket. Hinner pynta om på bordet flera gånger innan julafon anländer :-) Vi använder aldrig denna dörr, så för något år sedan fyndade jag detta underbara lilla brickbord på en auktion.

På brickbordet står min gamla våg. Själva "våg-tavlan" är helt lös och snurrar runt när man kommer åt vågen... Hela vågen är äkta vintage med rost och charm i lagom portioner :-)

Jag har satt en, redan vissen, julstjärna i en sås-skål ur porslins-serien jag älskar. Rörstrands "Svenska Slott". Det är porslinsserien jag, oftast, dukar med till jul och födelsedagar. Det är så fin!

Bordet visade sig passa perfekt vid balkongdörren och fick flytta dit! Nu till jul har jag samlat några favoriter på bordet, som den stora gamla glasburken. Den har jag fått av mormor och den är fylld med gamla kakformar, som jag också fått av mormor. Glasburken har jag pyntat med röda band och det stora fina zinkhjärtat som maken köpt, för 2 år sedan, till mig. Hjärtat är från Walther & co!  :-)

Har du något pynt från Walther & co?


4 kommentarer:

  1. Fint!! Jag gillar verkligen den gamla vågen som står på bordet! :-)

    SvaraRadera
  2. Ja vad fint, jag har ett större hjärta från W&W som jag ska ta fram snart...
    Du har riktigt mycket fina saker där ;)
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  3. Siden jeg selv er en vekt så liker jeg å se bilder av gamle vekter ;) de er så sjarmerende. Og for et fint bord, kunne godt tenkt meg et sånt. Men nå er nok loppemarkedsesongen over for i år, kanskje til våren... *♥*

    SvaraRadera
  4. Sådan härlig vrå, gillar verkligen dina nötta gamla saker.
    ha de bra, kram Ing-Britt

    SvaraRadera