15 november 2010

Julswappen Min Presentation

Franska Liljan / Helenas svar på frågorna.

Jag älskar inredning, antikviteter och design.  37 årig tjej, gift och bor med maken i ett renoveringsobjekt, norr om stockholm, nära havet. Jobbar lyckligtvis med mitt intresse, dvs som Inredare, Feng shui-konsult, stylist, gör repotage och håller kurser inom inredning mm


1. Vad har du för storlek på strumpor?
Storlek 39

2. Favoritfärg?
Rosa, Svart, Guld, Silver, Vitt :-)

3. Har du badkar?
Ja och jag älskar att bada i skenet av levande ljus, med badkulor, badsalt, badskum och goda praliner :-)

4. Älsklingsgodis?
Choklad - ofylld, gärna mörk, mintchoklad, apelsinchoklad, hallonchoklad. (EJ nougat, lakrits, salt, surt.) Eller fylld: champangesmak eller fruktfyllning :-)

5. Favoritdoft?
Nytvättat, fruktiga, blommiga, juldofter som pepparkaka, glögg, tänd brasa...

6. Läser du böcker? I så fall vad?
För tillfället bara böcker om Antikviteter eller slott och herrgårdar, samt bak och kokböcker (typ Leilas och liknande). Slukar dessutom ALLA inredningstidningar som säljs i sverige :-)

7. Tål du doftljus/doftpåsar?
Jadå, jag har alltid ett eller flera doftljus tänt. PartyLite är ett måste här hemma :-)  Giftfria ljus som bara blir 60 grader. *LOVE* Föredrar blommiga och fruktiga dofter. Eldar runt 30-40 ljus per kväll! (Aldrig vaniljdoft!)

8. Gillar du att baka och laga mat?
Ja, mycket och gärna. Varje vecka bakas det med min ROSA Kitchen Aid :-)

9. Allergisk?
Mot cigarettrök, nötter, pollen.

10. Favoritdjur?
Hund och akvariefiskar :-)

11. Kaffe eller Thé?
Båda, rött eller vitt te helst. Alltid fruktsmaker, (ALDRIG Gula Lipton, Earl Grey...) Största the-favoriten är Nk's Jordgubbs-Champange.

12. Vad gillar du för typiskt julgodis?
Chokladpraliner, knäck, chokladkola, marsipan, mintkyssar...

13. Fingervantar eller tumvantar?
Fingervantar. Gärna svarta med silvriga glittertrådar i ...

14. Pocket eller inbunden bok?
Inbunden, spar dem i biblioteket.

15. Gillar du pyssel/scrapsaker?
Jaaaa. Om du pysslar (syr, broderar, stickar), kära hemliga tomte, så vill jag gärna ha egengjort i paketen. Älskar pulsvärmare i svart, vitt, grått, silver, rosa...gärna med pärlor på :-)

16. Mössa eller halsduk runt huvudet?
Mössa, med broderier, tygrosor, spetsar, volanger, Romantiskt :-) gärna med matchande vantar och halsduk!

17. Gillar du prydnadssaker? Något speciellt motiv (tex änglar, nallar osv)?
Ja, om jag kan använda dem. Som skålar, ljusstakar, tavelramar. Stil: Lene Bjerre, Tine K, TGH Home, Kristall, Strass, glas.

18. Ljus eller mörk choklad?
Mörk, min favvo är NK-mint eller Lindt med mint, hallon eller apelsin. Mums.

19. Hårda eller mjuka kakor?
Både och. Men helst hembakta :-)

20. Gillar du julpynt? Något speciellt?
Pynt att hänga i granen. Såna där fina glittriga julgransprydnader. Helst VITA, SILVER, GULD, ROSA. Vi väljer färgtema i granen varannat år, maken och jag, och i år är det min tur. Jag har valt VITT OCH en färg till....ROSA eller RÖTT, tror jag det blir!

Annars älskar jag den gamla tomten (70 cm hög) som gått i familjen i många generationer. Den blev min för något år sedan och är mitt käraste pynt nu.

21. Vad har du för mobil? Märke?
Samsung Touchwiz (Rosa), helst en ny android framöver.

22. Gillar du pepparkakor?
Jaaa, gärna hembakade med kristyr eller choklad på :-)

23. En hälsning och kanske något tips till din tomte!
Titta gärna in på min blogg så ser du bilder på "min stil" :-)

7 kommentarer:

  1. SV: Ja det är superkul att kika in hos alla goa swappare och speciellt då att "spionera" lite på min egen kalendermottagare.. =)

    Hoppas du får en toppenfin vecka!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Lindt choklad gillar du väl inte ? Eller var det en specifik Lindt smak som du inte gillade ? Hmm så lätt det är att slinta på minnet.

    /Maken

    SvaraRadera
  3. Hallå Vännen
    Jag tassar runt och tittar på de som är med :) Tänk om jag är din tomte?

    Läste längre ner om ditt olivträd. Hoppas Hoppas Hoppas får jag säga. Fick ett litet för ett tag sedan och ja jag har ingen aning om hur de ska skötass men ditt såg ju ut att ha klarat sig. Hoppas få veta..... nyfiken *ler*

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Roligt att få läsa lite om dej,
    hoppas tomten kommer med något som du önskar...
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  5. Hej hallå! :)

    Jag skickade ett mail till dig i lördags om hur du ska uppdatera på JULSWAPPS bloggen. Har du fått det mailet? Jag skickade även ett mail till dig i dag. Får du dem tro???

    Lägg hemskt gärna in denna presentation på JULSWAPPSbloggen så din tomte lätt kan läsa lite mer om dig... ja alla andra också för vi är ju nyfikna. :)

    Stor kram
    M I N D I

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!
    Jag vill börja med att tacka dig för dina fina o omtänksamma ord inne hos mig när livet kändes tufft!
    Fredric har fått koma hem nu, så vi försöker tänka positivt o ta en dag i taget.

    Det har varit så mycket med allting, så jag kommer inte ihåg om jag mejlade dig min adress, för visst vann jag hos dig på din tävling?
    Jag hoppas att du har min förståelse....

    Hoppas att du får en Trevlig Tisdag!
    Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  7. Hej Helena!
    Tack för din gulliga kommentar på min blogg. Vi ska bo på Elite Hotel Marina Tower, har inte riktigt koll på vart det ligger, men det ligger en liten bit utanför city. Men vi kommer givetvis ta oss in till city. Vill gärna ha lite tips på butiker som inte har samma utbud som alla andra affärer i hela Sverige. Gärna inredning och pyssel-affärer.
    Ha det så bra, kram Maria

    SvaraRadera