20 november 2010

Tomten vill veta...

Fått fler frågor från tomten (julswappen) som jag besvarar här :-)

Hej Tomten!


Här kommer mina svar!


Tycker du om att se på DVD?
Absolut, gärna romantiskt tillsammans med maken!

Isåfall, vilken sorts film? Komedi, romantik, teckande barnfilmer, typ Disney som jag samlar på.

Samlar du på något? Jag samlar på mycket, men gamla antika saker ligger mig varmt om hjärtat. Helst samlar jag på bordssilver, dvs silverbestick i modellen OLGA och GAMMELFRANSK/FRANSKA LILJAN.

Vilken sorts inredningsstil gillar du? Antik, med moderna inslag. Tänk "Gods & Gårdar" möter "Shabby chic" , då är du nära!

Vad föredrar du- nytt/ärvt? Både och! Älskar saker med en historia men uppskattar vissa nya ting!

Tycker du om "home made"? Oh, ja! Alla pysslare verkar så rackarns duktiga, så välgjorda "Homemade" är härligt!!!

Vad är December för dig? Ljus, mys, familj och stämning!

Vilka viktiga traditioner har du? Ärvda gamla tomten skall komma fram till advent. Där står han vid julgranen och håller ställningarna fram till tjugondag knut :-)

Hur dukar du julbordet? Klassiskt, gammaldags med ärvt porslin (rörstrands svenska slott serie) tillsammans med röd eller vit duk, ärvda kristallskålar till alla mat och gamla silverbestick. Många levande ljus och varm stämning!

Vilken är din favoritjulsång?
Hela skivan med Tommy Körbergs Jul (som han gjort tillsammans med Sissel K)

Phu... det var mina svar!

Nu åter till jul-omstylingen här hemma :-)

3 kommentarer:

  1. Kul att tomten frågar lite då får vi ju veta mer om Helena på köpet. Kul med lite personliga inslag tycker jag.
    Paketet har inte kommit än tyvärr :( får väl hålla tummarna att det dyker upp på måndag.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Så bra för tomten att veta,
    då kanske du får något antikt eller en romantisk dvd i julesäcken...
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  3. Hej igen:) Gårdsbutiken Tant Elwira ligger några km. från Gävle! Där finns allt man vill ha!

    Vilket vackert rum du visar, här är en till som är svag för rosa. Spännade att få se rummet EFTER:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera