27 september 2010

Loppisfyndat i helgen

Jag var ju på loppis i lördags och tänka sig, jag fyndade lite :-)

Jag gillar, nej det är en underdrift, jag tycker VERKLIGEN om ljuskällor. Ljuslyktor av olika slag får ofta följa med mig hem. Så även denna gång...

Hittade en stor, vacker lykta i Fattigmanssilver som även har ett vackert etsat bladmönster på utsidan! SÅ FIN!!!




Jag kan tyvärr inte alls göra lyktan rättvisa med dessa bilder, den är verkligen SÅ mycket finare "in real life", men jag hoppas ni kan ana hur vacker den faktiskt är...

Hela lyktan är ganska hög: 22 cm och 19 cm i diameter. Rejäl alltså... Det medföljde rött glaskross (skymtar i botten på lyktan) och ett stort vitt blockljus. Jag fick världens julfeeling...

I botten på lyktan satt prislappen kvar: 275 kr (utan innehåll...) Vad jag betalade??? Gissa... Yepp, 30 kronor! Tycker jag var prisvärt :-)

Och i söndags hade jag turen att trilla över en loppis - helt oväntat. Där rååååkade jag springa på lite spetsar och brodyrer oxo, som bara råååkade följa med hem... En HELT ljuvlig samling av 5 olika modeller, ca 60 meter totalt, alltihop för bara 100 kr! Bra pris, eller hur... :-) *Lycka*

Så jag är mer än nöjd med helgens loppisfynd!

Missa inte TÄVLINGEN med vinster från GREENGATE
som snart kommer här på bloggen!

4 kommentarer:

  1. Vilket kap!! Förstår att du känner dig nöjd med dina fina fynd!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Vilka fina loppisfynd du har gjort! Ett litet tips till din make inför din födelsedag är att den grå tunikan kommer från Esprit ;). Önskar dig en fin start på veckan!
    Kram L

    SvaraRadera
  3. Hallå där, hittade dej via Hemma.
    Vilken fin blogg, jag kände igen mej i väldigt mycket. Mina loppissaker åxå bara råkar komma med hem.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga spetsar du fått tag på! Förstår att du är lycklig :)

    SvaraRadera