28 september 2010

TisdagsTema Inspirationsfabriken v39 På väggarna

Tisdagstema från Inspirationsfabriken: V.39: På väggen
Dessa 10 ljuvliga gamla bokstavsbilderna fick jag 
av min söta lilla mormor för många år sedan.
Ramarna är målade i omgångar, färglagren lyser igenom här och var.
Men jag tycker dom är så fina, så charmiga att jag inte ens målat om dem :-)


Stavningen är förtjusande söt ("HVITSIPPA" och "GULLVIFA" )
och jag önskar att jag hade hela det gamla alfabetet.

Nu pryder bilderna ena väggen i flickornas rum och
vi stavar oss tillsammans igenom orden vid läggdags.



Missa inte TÄVLINGEN med vinster från GREENGATE
 som snart kommer här på bloggen!


4 kommentarer:

  1. Gillar både bokstäverna och ramarna jättemycket och så roligt att du har fått dom av din mormor, de gör det hela ännu bättre.
    ha en bra dag!
    /Johanna

    SvaraRadera
  2. Vilket fint minne efter din mormor.
    Snyggt med tavlorna ovanför sängen.

    Ha en skön tisdag.//Lissen

    SvaraRadera
  3. Godmorgon!

    Vilka jättefina bokstäver!! :)

    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Helena!
    Åh vilka fina bokstavsbilder! Gillar den gamla stavningen oxå:)

    Är gärna med i din kommande tävling!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera