21 september 2010

Tisdagstema v.38 Bästa Loppisfyndet

TisdagsTemat: v.38 Bästa Loppisfyndet.
En utmaning från Inspirationsfabriken.

Oj det här är en riktigt svår utmaning för en loppisälskare som jag är. Jag har fyndat SÅ många fina saker genom åren, men låt mig tänka em smula... Bästa fyndet? Det måste väl ändå vara de två ting jag fortfarande älskar och använder dagligen - SÄNGBORDEN - fast de fyndades för över 17 år sedan. Jag minns tydligt hela historien kring fyndet.

Jag hade just tagit körkort. Dagen efter var sommarens bilsemester inplanerad - med mig som chaufför för första gången. Vi styrde kosan mot underbara, somriga GOTLAND, där vi skulle tillbringa två veckor. Andra dagen på ön såg vi en skylt "Loppis". Härligt, vilken start! Vi svängde i på gårdsplanen i Tofta, framför Smågårde Auktionshus. En gammal gård med flera hus runt gårdsplanen. Alla var dom fyllda till bredden med Prylar, pryttlar, grejjor och grunkor, överallt. Paradiset :-) Vi tog oss såklart en sväng genom hus efter hus. Såg många spännande, fina, unika, ljuvliga och rara ting. Men så plötsligt! D Ä R! Där stog dom :-) Mina älskade sängbord! Slitna, gula, grå, skitiga, nötta, dammiga och helt helt ljuvliga.... Men inte kunde jag väl köpa mig två sängbord andra semesterdagen. Hela min semesterkassa skulle gå åt -direkt! Jag var galen som ens tänkte tanken... Men jag slog till. Och det är jag tacksam för idag. Nu är borden mina ögonstenar. De har fått ett tunt lager vit färg på sig, men de gamla färglagren skymtar igenom här och var.
Jag har också bytt knopparna (men sparat orignalen) till diamanter :-) Med dessa sängbord vid sängens sida sover jag som en drottning :-) De är ett av mina bästa loppisfynd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar