30 september 2010

Vilken inredningsstil är du?

Shabby Chic, Rokoko, Allmoge, Industriellt, Antikt, Lantligt, Nordiskt, Glamoröst...


Vilken inrednings-stil är du???

Jag gillar flera olika inredningsstilar, beroende på var och hur dom skall anvädas. Som inredare tar jag alltid hänsyn till mina uppdragsgivares personligheter och önskemål. Kör aldrig över dem, det är trots allt dom som skall bo där jag arbetat. En utmaning som jag älskar och som jag tydligen lyckats bra med genom åren.

Tänk att det redan gått 17 år sedan jag övertalades av vännerna att börja inreda hos andra... Det blev mitt yrke :-)


Men att inreda är en process som jag önskar att uppdragsgivaren deltar aktivt i. Det är inte som på tv. "Riv ut allt och familjen körs iväg, tjoff, in med 75 byggjobbare och poff, 2 dagar senare är kojan förvandlad till ett slott. Snabbt. Utan problem. Och familjen överraskas och lämnas raskt..." Nä, så går det inte till i verkliga livet...


Den vita, lantliga, danska, franska, slitna, shabby chica stilen är så ljus och fin.

Privat inreder jag hemmet med mönster (medaljonger) och färger (svart, vitt, guld, pastellrosa...) En stor, vit soffa och antika, mörka möbler i skön harmoni. Många levande ljus och vackra blommor är ett måste för mig. Det gör mycket.


Bilderna jag visar idag kommer från Gölvärns slott.
Så fina miljöer...




1 kommentar:

  1. Vad härligt att arbeta med inredning! Jag blandar också gärna olika stilar och tycker att det viktigaste är att det känns mysigt och hemtrevligt i vårt hem. Ha en fin torsdag! (Jag är nyfiken på din utlottning :))
    Kram L

    SvaraRadera